torsdag 12 juli 2012

Vår på bordet


Slutet av april. Äntligen börjar trädgården spira av liv. För en middag samlade jag de vackraste blommor som då blommade (vitsippor och scilla - båda har för övrigt underbara blad: scillans spjutformade och vitsippans lufsiga) och kombinerade dem med lite rester av en röd hortensia (som jag hade använt till hjärtat som visades tidigare i bloggen). Jag hittade formarna på en blom- och trädgårdsmässa, men jag måste erkänna att de är väldigt lika de jag ofta använder i köket till crème brulée.


Jag gillar de här små arrangemangen till bordsdekorationer: De går fort att göra, man har ofta små formar som passar hemma och upprepningar är alltid effektfulla. Dessutom stör de varken konversationen vid middagen eller tar plats från maten på bordet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar